lördag 26 februari 2011

Efter en veckas ingenting blir det äntligen lite action!

"När man har jobbat i 50 minuter och fyra killar har frågat efter ens nummer, då vet man att det kommer bli en dryg natt." Om jag bara visste hur rätt jag hade när jag sa det till Pernilla strax innan midnatt. Min första timme fick jag dras med dryga, och då menar jag riktigt dryga killar i driven. "Gumman, kan jag få ta på dina bröst?" och liknande. What the fuck? Hade jag bara orkat bry mig så hade jag nitat dem. Men jag tänker inte ge sådana no lifers det nöjet, så i stället muttrade jag bittert och gav dem deras jävla växel. Och efter det blev det bara värre. En kille blev förbannad och sparkade dels på entrédörrarna samt på en bil på parkeringen. Anledning? Han var för full för att beställa och fick därför fel mat. Polisen kom i driven ungefär en halvtimme senare, och jag frågade varför de inte varit där tidigare. Det visade sig att de hade snackat med snubben som fick sin bil sparkad på, men vart den förbannade killen tagit vägen visste de inte. Vid 2 blev det kaos. Då ringde vi polisen. Två killar, fulla som as, började puckla på varandra och det blev ett jävla liv. Polisen kom och tog dem och sedan blev det en vanlig fredagsnatt igen. Men fan, idag var det lite action på McDonald's Norra Fäladen!

Jag är dock duktigt trött på hur mycket skit man måste ta när man står där och gör sitt jobb. Som de där killarna som frågar om de får ta en på brösten. Ser det ut som om jag jobbar på Hooters eller? Nej, för jag är fullt påklädd. Det är klart att jag är ett utav McDonald's många ansikten utåt, men jag tänker fan inte stå där och smila när folk håller på så. Tack gud för de gäster som är trevliga och förstående. Det är dem som gör att man pallar med all skit som kommer med jobbet.

Nu ska jag gå och lägga mig... på soffan. Jag får inte plats i sängen på grund av den där vårstädningen jag drog igång innan. Dum idé. Jag fortsätter med den så fort jag vaknat, så kanske jag kan sova i sängen när jag kommer hem från jobb strax efter 04 imorgon.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar