torsdag 10 februari 2011

Snälla, låt mig vara såhär glad ett tag till!

Det är bara en sådan där bra dag idag. En sådan dag då allt bara flyter på, humöret är på topp och alla andra också verkar vara mer eller mindre på topp. Inte nog med att jag har varit i skolan hela dagen (jag minns inte när jag sist jag tillbringade en hel torsdag i skolan!) vilket var synnerligen givande för en gångs skull, jag har dessutom sett Sophie i jeans för första gången i mitt liv, kramat en vän som jag inte kramat på länge, gått en lång promenad med journalisterna, påbörjat en novell och druckit chailatte med Emma. Och i morse bjöds jag dessutom på en enorm och jättegod frukost. Det är tur att man har världens finaste pojkvän som tar hand om en när man inte riktigt tänker på att göra det själv. Behöver jag upprepa att det varit en bra dag?

Tim och Peder under vår lilla promenad. Just här befann vi oss vid Rinnebäcksravinen, om någon mot förmodan undrade...

Igår var en lite mindre bra dag, men den hade sina bra stunder. Var på ungdomsmottagningen och fick en p-stav insatt. Det gjorde inte ont när de satte i den, men det kändes desto mer ett par timmar efter. Är lite blå och så nu, annars känns det inte så mycket. Kul info, inte sant? Därefter åkte jag hem, däckade, gick till jobbet, jobbade, gick hem, åkte till Lukas, däckade. Helt okej.

Och så vill jag bara säga grattis till Sophie som äntligen bestämt sig för att införskaffa en ny mobil! Den lille förväntas anlända inom två veckor, ungefär. Vi väntar med spänning!

take care / s.pehrson

3 kommentarer:

  1. Det är najs att du var i skolan hela dagen och ar grym, och på bra humör händer inte ofta nej! :) Den kommer vandra i armen på dig!!!! men ja om det är värt det så, okej för mig liksom... Ohhh chiiieeen var najs, pussss

    SvaraRadera
  2. Det händer massa spännande saker i mitt liv!

    SvaraRadera