fredag 25 februari 2011

Vårstädning?

Eftersom jag är uttråkad, ensam och fortfarande ganska snorig och äcklig så bestämde jag mig för att städa min stora bokhylla. Jag önskar att jag valt att göra det en annan dag, för nu inser jag att det kommer ta hela jävla natten att få det här projektet i hamn, och jag ska börja jobba klockan 23... Bokhyllan är näst intill tom, och de hyllor som det finns något på ser väldans bra ut. Resten av rummet ser däremot... mindre bra ut. Det ser ut som om jag har fört ett krig mot mina prylar, vilket när man tänker efter är ganska sant. Jag har slängt minnen, människor och onödiga saker. Skrattat lite, gråtit lite. Det var inte bara hyllan som städades, det var även själen. Poetiskt och fint. Och dammigt. Jävlar vad mycket damm!

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar