måndag 9 maj 2011

Man lever bara en gång, har jag fått höra

Shit manhattan vad jag har ont i ryggen nu. Men sjukgymnasten jag var hos idag var klockren, så bra. Det är inte diskbråck, än. Det är stadiet innan, så disken i min rygg buktar bakåt och med tiden kan det leda till ett ordentligt diskbråck. Jag har för övrigt påverkad känsel samt lite sena reflexer i vänster ben, om någon undrar. Så idag har jag fått i uppgift att varje timme lägga mig på mage och sedan sträcka upp mig på raka armar (ni vet, en sådan där klassisk yogagrej) och göra det 10 gånger. Det känns som om det är det enda jag gjort idag, förutom att gnälla över hur ont jag har. Jag ska tillbaka redan imorgon, men som det känns nu tvivlar jag på att jag kommer ha något annat att säga än det jag sa idag.

Egentligen har jag rätt mycket plugg som borde bli gjort, men smärtan i ryggen gör det olidligt svårt att koncentrera sig. Men jag biter nog ihop lite senare och får undan en del. Måste man så måste man. På onsdag åker jag till Prag och blir borta till måndag. Blir nog spännande, även om jag fasar något inför tågresan. Sitta ner långa perioder är inte min grej just nu. Kan dock tycka att det är synd att folk åker iväg enbart för att supa. Verkar bara som om det är jag och Lukas som vill gå runt och kolla läget i staden. Well, dagens ungdomar, antar jag!

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. nejdu, jag har en prag guidebok, peppar för fullt med mysiga caféer och skumma museum, så jag tänker också checka runt lite, iaf jag och mina kompisar, hähäh. så ni är inte ensamma!

    SvaraRadera
  2. WOOPWOOP laga din rygg sara!
    och jag endå bra att ni inte åker dit för att bara supa, det kan amn göra överallt fuck det liksom
    och ajg saknar dig, superdupermkt atm

    SvaraRadera