tisdag 13 november 2012

Var det bättre förr?

Att läsa gamla blogginlägg är lite som att se ner på nutiden. Under läsningens gång undrar jag om det inte var så att jag var roligare förr, att mitt liv var mer händelserikt då eller att jag var en bättre människa i största allmänhet. Jag har skrivit inlägg som får mig att vika mig dubbel av skratt. Jag har skrivit inlägg som kan jämföras med kortare romaner för att mina dagar varit så fullspäckade. Jag har skrivit inlägg som idag kan få mig att häpna över hur djupa och intelligenta de verkar. Och vad skriver jag idag? Ett inlägg om gamla inlägg. 

Kanske hade jag bara ett större behov av att dokumentera min vardag. Kanske uppskattade jag saker och ting på ett annat sätt än jag gör idag. Jag försöker föreställa mig en veckas blogginlägg från min nuvarande vardag. Kväver en gäspning. Försöker igen. Inte en chans. Jag har aldrig brytt mig om ifall någon läser det jag skriver eller inte, det är en rakt igenom självisk handling, men jag kan inte ens tänka mig att utsätta mig själv för en uttråkning av de massiva proportionerna som mitt liv i ord hade gett upphov till. 

Antingen ger jag upp det här projektet helt (men det känns lite som skjuta mitt förflutna i ryggen), eller så ger jag mig själv något att skriva om (men det känns lite som om det är lättare sagt än gjort). Dilemma i i-landsklass.

Sara, när du läser det här om tre år hoppas ditt nuvarande jag, som då kommer vara ditt dåvarande jag, att du... Jag vet inte ens vad jag hoppas på för mig själv. Kanske att jag inte längre är en så pass sorglig individ så jag måste skriva om det som varit. Kanske att jag för en gångs skull lyckats med något.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. du kan hitta på vad du har gjort om dagarna, slår vad om att det hade varit sjukt spännande!

    SvaraRadera