onsdag 15 juni 2011

Ledighet smakar bäst när man faktiskt är Ledig

Två dagar av arbete har passerat, båda utan några större skandaler, och idag är jag ledig. Ledig som i att jag inte har någonting jag måste göra. En rätt obekant känsla. Folk frågar om jag har fattat det än. Fattat vad? Ja men att du har tagit studenten. Ja jo, att jag har tagit studenten har jag väl förstått, men att det är över, att skolan är över, har jag inte förstått. Jag kommer förmodligen inte förstå det förrän Sanne börjar skolan igen till hösten, och jag inte gör det.

Idag ska jag spendera tid med min fina vän Sophie. Dricka lite vin i stadsparken och sådär. Visserligen ser vädret rätt lurigt ut, men det får gå. Börjar det regna får vi väl gömma oss i en buske eller något. Bygga ett regnskydd kanske, Bear Grylls-style. Jag tänker dock inte äta larver, där går gränsen. Sophie lär ju inte heller göra det i och med att hon är vegan. Jag kan peta på dem, men inte äta dem. Slemmigt.

På tal om slemmigt; vems idé var det att sniglar med vitlökssås är gott, till och med en delikatess? Sjuka människor! Det är Alexanders fel att jag över huvud taget tänker på det här. Han drog upp det igår på jobbet. Ännu en stackare som är (eller var) ovetandes om min fobi för sniglar. Äta sniglar?! Inte ens om det gällde liv eller död skulle jag göra det. Aldrig. Never. Nej! Jag måste gå och kräkas...

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. SLEMMIGT, MEN MÄTTANDE!

    vädret var ju faktiskt super awesome. och det var super mysigt, som vanligt. och jag gillar vår deal med att träffas minst en gång varannan vecka! :D

    SvaraRadera
  2. jag antar att du har aldrig innan smakat sniglar. Vitlöksås är inte bra till dem, men lite nicoise smör passar perfect! xo Juan

    SvaraRadera