tisdag 19 juli 2011

Det lönar sig att tjata, för kolla, nu bloggar jag!

Alltså nej, öppningar är inte riktigt min grej. Det kvittar om det är på Fäladen eller på Mårtenstorget. På Fäladen måste man börja klockan 06 (det borde egentligen vara dödsstraff på att tvinga upp folk innan 12, men det lär jag aldrig få igenom...) och på Mårtenstorget... där är det bara trångt och smutsigt. Sovjet all over. Gaskammare har de också. Mer känt som deras lager. Och så har de en helt sjuk stamgäst. Hon skrek på mig för att jag inte visste hur hon ville ha sitt kaffe (jag jobbade där i två och en halv timme i söndags, kändes som 12 i och med bakfyllan of doom). Jag blev rädd och gömde mig hos Kani, sen tänkte jag på den söta kaffegubben vi har på Fäladen och saknade honom. Nej, Fäladen i mitt hjärta, jag klarar mig utan Sovjet!

Imorgon är jag ledig! Min enda lediga dag innan jag åker till Egypten, vilket för övrigt är om exakt en vecka. Så mina darlings, jag kommer förmodligen inte hinna träffa någon av er (såvida ni inte är en utav mitt Donkencrew, för då är chansen 99,9% att vi ses innan jag åker), så jag hoppas att ni klarar er utan mig en lite längre tid. You will be just fine, eller hur? Fan, Egypten alltså. Jag är så jävla taggad. Det är en dream come true för min del. Jag har drömt om att åka dit sedan jag var en klen 8-åring med arkeologdrömmar. Jag var nörd då, numera är jag bara nörd i smyg. Så ni vet liksom.

take care / s.pehrson


1 kommentar:

  1. du suger på att blogga egentligen. men det gör inget när du faktiskt bloggar. jag väntar fortfarande på p&l inlägget

    SvaraRadera