torsdag 14 juli 2011

Jag borde döpa om bloggen till mittlivatdonken.blogspot.com

Om det hade delats ut ett pris för sämst blogguppdatering hade jag utan tvekan kammat hem det, för det här börjar fan bli pinsamt. Men å andra sidan så är det inte helt lätt att prioritera bloggandet nu när man helt plötsligt är vuxen, men jag ska försöka, speciellt då Sophie tydligen kräver dagliga uppdateringar. Well, jag ska göra mitt bästa.

Jag jobbar. Hela tiden. Varje dag. De få lediga dagar jag har slutar oftast med att jag jobbar ändå. Jag har inget socialt liv längre, i alla fall inte utanför jobbet. Det är svårt när man i princip bara jobbar 14-23. Enda nackdelen med att ha jobb är helt klart all den tid man missar med vänner. Lyckades dock klämma in en dejt med Amanda OCH en med Jenny i måndags. Synnerligen nöjd var jag vid dagens slut. Lukas har åkt till Hultsfred, lite onödigt kanske eftersom jag inte riktigt är typen som gillar att sova ensam. Hyggligt av Sanne att hon köpte en riktigt bekväm soffa för ett tag sedan!

Jaha, vad annars då... Min skifteldarutbildning går framåt. Pärmen är tjock och svår att hinna med mellan alla pass, men det går. BSM (kurs i Stockholm) är bokat i oktober, dock som reserv då alla kurser är fulla fram till januari. OCH JAG SATTE EN JÄVLA GAP I SÖNDAGS! Ingen utanför Donken fattar vilken big deal det är, men det är sjukt stort. För övrigt så är en gap en hemlig gäst som besöker oss två gånger i månaden och bedömer och poängsätter oss utifrån en del olika kriterier, och i söndags satte vi full pott... PÅ MITT SKIFT! Jag är bäst, mina medarbetare är bäst. Och inte nog med att jag får äran och berömmelsen, jag får dessutom 1000 kronor. Helt okej! Och inte helt illa att kunna säga att man satte sin första gap under utbildningen. Jag måste säga det igen: Jag är så jävla bra. Ibland.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. hehehe, inte dagligen men lite oftare. jag har inget jobb och är uttråkad så jag besöker din blogg lite för ofta vettu.

    och du är så jävla bra. alltid.

    SvaraRadera