lördag 29 oktober 2011

Det tar väl något år eller så, men jag kommer flytta hemifrån!

Känns rätt okej att vara hemma nu, efter två nätters frånvaro. En natt hos Fritte och en natt hos Kani. Det är rätt smidigt när några av ens bästa vänner också är ens kollegor. Mindre synd när de inte är det. Det är absolut det svåraste med att jobba heltid, att man inte hinner få ihop den sociala. Och med de tider som jag jobbar blir det inte bara svårt utan näst intill omöjligt. Jag träffar Lukas två gånger i veckan, om jag har tur. Känns sådär. Och när jag väl är ledig så jobbar han, eller så jobbar vi om varandra. Det är som sagt inte helt lätt, men det går. Det är tur att han är världens finaste och mest förstående pojkvän, och det är en jävla tur att vi nästan mår bättre av att vara ifrån varandra ett par dagar än tvärtom.

Den här månaden har jag för övrigt stämplat över 200 timmar på jobbet. Men tjena! Och det är ändå ett par dagar kvar. Men på måndag är jag tjockt med ledig, och då är jag fullbokad deluxe. Fotografering med Sanne och Patrik samt planerande av Halloweenfest står på schemat, and I like it!

Igår öppnade jag ett sparkonto. Jag döpte det till "Lägenhet". Så om ni inte visste det redan så vet ni det nu; jag tänker köpa en lägenhet. Mest för att jag inte har lust att stå i kö till en hyreslägenhet i typ femhundra år, och så vill jag kunna göra vad jag vill med min lägenhet. Så för tillfället finns det ett par tusen på mitt Lägenhetskonto, och hädanefter kommer minst halva lönen åka rätt in på det kontot varje månad, utan undantag. Duktig tjej, eller hur?

Imorgon ska jag ha en testverifiering med min chef. Spännande. Ännu mer spännande eftersom jag inte har en aning om vad han tycker om min skiftkörning eller så, men det löser sig. Jag har ju världens bästa medarbetare så vad kan gå fel?

Och just det, i Januari åker jag och Kani till Egypten. Igen! Jag visste att jag skulle åka tillbaka, men aldrig att det skulle bli så snart. Kan inte vänta, längtar näst intill ihjäl mig! 4000 spänn per skallen, taget!

take care / s.pehrson


1 kommentar:

  1. najs att åka till egypten igen, slå till på kamelerna denna gången va!
    och duktig tjej som sparar pengar, samma hände med min lön, fast det var mer än hälften som hamnade på ett spakonto för framtida utbildning eller liknande. och vi måste träffas snart!

    SvaraRadera