torsdag 14 april 2011

500 kronor på rymmen, precis som alla känslor

Första heldagen i skolan på ett tag. Kändes bra trots att hela kroppen skrek i protest efter endast två timmars sömn. Kunde verkligen inte somna. Vände och vred på mig i flera timmar. Drygt. Men kom upp i tid i alla fall, till min egen glädje och förvåning. Skoldagen rullade dessutom på ganska bra. Höll en redovisning om industriella revolutionen som kändes ganska bra, även om Hugo överglänste mig som fan med stora och fina ord. På tal om fina ord fick jag läsa en novell idag som fick mig att gråta. Jag har aldrig, vad jag kan komma ihåg, reagerat så på en novell. Jag är jävligt imponerad över dig Emma, bara så du vet! Så jävla duktig du är, du måste bara tro på det själv!

Efter skolan åkte jag och jobbade lite. Hade ett riktigt flyt i tvåan idag. I alla fall kändes det så, det kanske inte är sant egentligen. Räknade lite kassor också, mindre flyt. Av fyra kassor stämde 3 stycken exakt, inte en krona mer eller mindre än vad där skulle vara, men i den fjärde... Tro fan att där fattades 515 kronor! Letade överallt, hittade dem inte, ringde Kani, letade lite till. Till slut skrev jag en lapp till Stoffe, bankade de pengar som fanns och gick hem. En halvtimmes övertid som mestadels gick åt till att leta efter den försvunna 500-lappen. Ska fråga imorgon om de hittade den.

Är lite heartbroken och ledsen för tillfället, men håller god min eftersom Mauritz är här. Jag håller fast vid Jennys ord och försöker hålla mig med näsan ovanför misären, så jag inte drunknar. Den försvinner ju, förr eller senare.

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. Sara du är grym!. men tack så mkt det känns sjukt bra när du säger så!. jag ser fram eomt att lösa din för jag vet att den kommer vara mycket bättre! <3

    SvaraRadera
  2. VARFÖR ÄR DU LESSEN SARA. SARA VAR INTE LESSEN.

    SvaraRadera