lördag 30 april 2011

Vadå Valborg?

Jag ska fan begära x antal biobiljetter av min chef när jag kommer tillbaka till jobbet ikväll. Det är inte alla som går med på att jobba 14 timmar på en dag, såvida man inte heter Kani Gaznaghi, men det gör jag inte, men jag går med på det ändå. 11.45-15 är nu avklarat och om ett par timmar är det 19-06 som gäller. Jävlar, Valborg kan nog inte bli bättre.

Lyckades för övrigt försova mig idag. Jag skulle börja 11.30, vaknar 11.37... Kaos. Slängde skor och grejer omkring mig, skrek lite och cyklade sedan i ljusets hastighet till jobb. Stämplade in kvart i. Acceptabelt. Var dock helt förstörd när jag kom till jobb, men fick en mysig kram av Emma så då kändes allt lite bättre. Om jag försover mig till skolan kan jag knappt bry mig mindre, för det mesta somnar jag bara om och skiter i hela dagen, men om jag försover mig till jobb känns det ungefär som om hela världen går under en smula. Skillnaden är ju att när det kommer till skolan är det bara jag som får skit för det, men på jobbet sätter man alla andra i skiten. Inte lätt.

Nej, lite vila nu kanske. Desperata hemmafruar, något kapitel i boken, lite grillad korv... Kan nog bli en fin paus det här.

take care / s.pehrson

2 kommentarer: