måndag 18 april 2011

Tre dagar senare...

Fredag: Bankmöte för UF som gick väldigt snabbt tack vare vår ärlighet om att vi egentligen inte vill tjäna pengar. Dock måste vi ha ett möte till där Peder är med, men annars var det ganska lite att säga om saken. På kvällen var det födelsedagsfest för Rebecca. Förfest hemma hos mig och Maria blev väldans dragen på typ två glas vin. Billigt och bra, skulle jag vilja säga. Spenderade större delen av kvällen tillsammans med Ayat, som jag inte träffat sedan tiden på Fäladsgården. Det var fint att träffa henne igen, skönt att träffa någon som har i princip samma känslor och åsikter som en själv. Någon gång gick vi till Donken där vi satt tills klockan blev fem på morgonen. Under den tiden hann vi spela in en värdelös film där alla är lagom trötta, fulla/bakis och allmänt flummiga. och ja, det är jag som skrattar sådär efterblivet i bakgrunden...



Lördag: Jobb från halv tolv till tjugo i sju. Jag skulle egentligen bara jobbat till tre (från början skulle jag inte jobbat alls, för egentligen skulle jag glassat runt i London fram till onsdag men ja, det sket ju sig...) men är det kaos så är det kaos. Mangakonvent på Fäladsgården är lika med helvete för oss på Donken. Som tur var så stod jag i tvåan, så jag slapp ha med dem att göra, men jag hade mina egna problem, tro mig. En bil skulle ha åtta menyer, nästa skulle ha sex menyer, den tredje skulle ha 10 Big Mac-menyer och så vidare. Det var sjukligt mycket att göra, men det var också jävligt roligt att jobba. Eller ja, det var det fram tills jag kom tillbaka från min rast, för då tyckte min kropp att jag skulle bli bakfull. Kul. Genomled resten av passet med illamående, fick sluta tjugo minuter tidigare, kom hem och förberedde mig på en lugn hemmakväll. Det slutade med att jag stack till Pollys fest ändå, och det var väl lika bra. Botade bakfyllan med mer äppelvin, hade fina, seriösa samtal med Axelex, kräktes lite och tog taxi hem. När jag hoppade in i taxin hälsar chauffören på mig genom att säga "Tjena McDonald's!". Klockrent, en stammis. Vi pratade hela vägen hem till mig, om Donken, om boxning och om att köra taxi. Lite rabatt fick jag också. Trevlig kille det där.

Söndag: Inte alltför bakfull, men botade den lilla som fanns med en rejäl frukost. Tog sedan med mig min lillasyster upp till Donken där vi mötte Kani och Yessie. Mot Malmö och Möllan, där vi käkade kebab och planerade en springnota, men eftersom K
ani har ett samevete så gick vi tillbaka och betalade efter att vi tagit ut pengar. Vidare mot Ikea. Tro det eller ej, men jag köpte ljus för 400 spänn... Jag gick hela bananas, och ingen av mina följeslagare verkade tycka att det var en bra idé att stoppa mig. Vi även med mig en ny DVD-hylla hem, men dock 666 kronor fattigare. Mycket trevlig och mysig dag!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. hahah, bästa videon. och jag tror att du behövde den där dvd hyllan... och ljusen!

    SvaraRadera