fredag 15 april 2011

En elefant balanserade...

Det kändes rätt skönt att vara hemma från skolan idag utan att det var skolk inblandat. Kan inte tvåorna ha nationella prov varje gång jag inte känner för att vistas i skolan? Typ varje dag, med andra ord. Men hela känslan försvann i tårar och ångest. Ibland blir allt bara fel. Ibland är jag så fel, speciellt för dig. Låg under täcket och stirrade upp i taket i flera timmar. Men innan jag gjorde det beställde jag två par örhängen, en klänning och ett halsband från H&M. Ångest dämpas bäst med shopping. Efter ett par timmars stirrande och deppande begav jag mig mot jobb och Juans interna verifiering. Det var synd att det inte gick som planerat, men jag har stor respekt för Juan som tog det som en man. Erkände vad som gått fel och blickar framåt i stället för att gräma sig. Stark kille det där. Och jag var rätt bra på bop:en också för den delen.

Efter jobb kom Jenny och hämtade mig, och då blev det lite biomys. Det är rätt bra att ha en vän vars pojkvän jobbar på bio. Vi såg Water for Elephants. Den var väldigt bra och Reese Witherspoon var väldigt snygg. Förmodligen en film som kommer hamna i min redan överfulla hylla senare i år.

Imorgon ska jag på bankmöte med Emma och Lulu. Jag tycker det är ganska brutalt att man måste ordna bankkontakt för att få G i ett ämne, men jag har inte så mycket att säga till om om man tänker tillbaka på de hetsiga diskussioner som förekom under höstterminen. Efter det ska jag tydligen till skolan och göra ett par uppgifter jag missat. Spännande.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. gagas nya låt, vet inte riktigt om jag tycker att den är bra...
    http://whosandrea.tumblr.com/post/4636398470

    SvaraRadera