torsdag 24 mars 2011

1. Jag har sjukt episka vänner och 2. Jag undrar vart mina solglasögon är...?

Tro det eller ej, med idag har jag promenerat typ 7000 mil. Jag vet inte hur långt man hinner på totalt cirkus 3 ½ timme, men jag antar att det inte är 7000 mil. Hade varit rätt anmärkningsvärt dock, om det var sant. Men promenerat har jag i alla fall gjort idag, vilket även hela journalistikklassen har gjort på grund av mig. Snälla Peter tog vara på mitt önskemål om en utomhusrelaterad lektion, så vi fick ett papper med åtta platser med tillhörande frågor som vi skulle gå till. Från Södra Esplanaden upp till Monumentet, ungefär. Jag och Mauritz travade på i det fina vädret och hade det allmänt trevligt.

Mauritz i Stadsparken under en cigarettpaus

Väl tillbaka på skolan åt vi lunch, chillade i solen och sedan fick vi ett par frågor om den senaste veckans händelser. Pinsamt lite man kunde. Men å andra sidan så är jag ju inte ett dugg sportintresserad, så jag förlåter mig själv. Jag kommer dock aldrig komma över det faktum att jag glömde vad den numera avlidna isbjörnen i Berlin hette. Jag ville att han skulle heta Kurt, så jag svarade det, men givetvis hette han Knut. Jag måste säga att jag tycker att Kurt är ett betydligt bättre namn på en isbjörn än Knut!

En utav mina charmigaste vänner, och även min bussdejt de dagar jag åker från Klostergården: Emma, min lilltå!

Efter skolan, vi fick sluta redan vid halv två, satte jag mig i solen i Linnéparken och lyssnade på musik och läste. Från ingenstans kom en Katti och gjorde mig sällskap. Det var år och dagar sedan jag träffade henne, så det var riktigt roligt. Vi satt där och pratade om livet efter studenten, tider som varit och liknande. Lukas och Hugo kom och gjorde oss sällskap, och sedan blev det till att promenera upp till Fäladen och Donken där en tidig middag intogs.

Måste säga att du är satans stilig i din nya frilla Hugo!

Jag är dock sinnessjukt trött nu. Känner det i hela kroppen. Något annat som känns är blåsan på foten. Hoppas att min rumpa blir riktigt jävla snygg nu, annars pallar jag inte. Återstår alltså att se om det är värt att lida eller icke. Om en halvtimme ska jag se Big Brother (det är synnerligen underhållande att se folk som skämmer ut sig något så brutalt på tv!) och äta Smarties, som jag fick av fina Yessie igår.

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. EPISKT FINA BILDER MANNEN (kvinnan)

    SvaraRadera
  2. Ohhh Sara du är sjukt tuff och jag gillar att du använde ordet charmig I Love:), busss deeejjjttt omga liksom tuuuffa brudar detta!!!

    SvaraRadera