lördag 12 mars 2011

Passbilder är dömda att bli katastrofalt fula, så är det bara

Idag gjorde jag mig själv en tjänst genom att gå upp före klockan 16. Jag var så pass duktig så jag gick upp redan vid halv ett, visserligen för att jag skulle ner till Polisen, men ändå. Det är ju så att om man vill ut och flänga i världen så är det ganska bra att ha ett pass, och eftersom mitt råkar gå ut nu i april så var det hög tid att kirra ett nytt, eftersom jag i maj ska till Prag och i juli till Egypten. Den nya passbilden ser för övrigt ganska ful ut, men till mitt försvar så kan jag ju säga att jag aldrig har träffat någon med en stilig passbild. De flesta ser kriminella ut, eller så ser man bara allmänt fiskaktig ut. Just det, fiskaktig.

Resten av dagen har jag egentligen bara degat. Jag har gråtit lite inombords över jordbävningen/tsunamin i Japan, samt svurit högt över
att de svenska medierna verkar tycka det är så förbannat jävla viktigt med hur många svenskar det är som försvunnit/dött. "En skåning saknas" stod det i fetstil på en av kvällstidningarna. En skåning bland 10 000-tals andra människor, och det är vad de väljer att skriva på löpsedlarna. Riktigt dåligt. Så för att dämpa mina aggressioner har jag chillat rätt mycket med Sanne och marsvinen. Bra tidsfördriv. Keith Richards fick vara med på ett hörn också, och nu senast Eric Saade. Ätit marängswiss har jag också gjort. Nu hade jag helst av allt velat gå och lägga mig, för det tar på en att gå upp så tidigt som jag gjort idag, men nej, det kan jag ju inte, för klockan 01 är det dags att börja jobba. 01-04 inatt och 14-23 imorgon. Det är hårda bud.



take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar