tisdag 1 mars 2011

Klipp er och skaffa ett jobb!

Min allra högsta önskan just nu är att Filip och Fredrik ska förbjudas från TV. De har ingenting, absolut ingenting, där att göra, och ännu mindre har de att göra på Oscarsgalan, men lik förbannat så tyckte någon att det var en bra idé att de skulle sitta och kommentera det hela. Ingen bra idé, om jag får säga det själv. Helt plötsligt gick Oscarsgalan från att vara just Oscarsgalan till att vara Eurovision Song Contest. What the hell? Inte nog med att de som personer är sjukligt irriterande, ettriga och dryga, de var dessutom dåligt pålästa och sa fel titt som tätt. Att de dessutom, under galans gång, lät sina inte alltför ljuva stämmor inkräkta på diverse framträdanden, sångnummer och tacktal var fan för mycket. Tacka vet jag Oscarsgalan UTAN Filip och Fredrik, som i år var rätt okej. Inte lika rolig som förra året, men rätt filmer och personer vann, fina klänningar och bra stämning!

Igår var det Yessies sista dag på Fäladen. Nu ska hon ut på nya äventyr. Inte för att jag vet om Burlöv är så himla äventyrligt, men det låter bra att säga så. Jag kommer sakna henne. Alla bara lämnar oss. Jenny var först ut, och nu Yessie och Emily. Inte okej alls. Och i takt med att folk har slutat har jag också blivit en av dem som har jobbat där längst, vilket får mig att känna mig gammal. Det är inte heller okej. Och för att inte prata om Philip! Flytta till New York sådär hipp som happ... Han missar ju min student! För att följa mönstret på detta stycket så får jag väl säga att det inte är helt okej. För det är det inte. Inte alls faktiskt.

Nu ska jag försöka komma på ytterligare 6 ämnen som kan bli underlag för krönikor. Har fyra redan, men det räcker tydligen inte. Livet är hårt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar