lördag 26 mars 2011

Mot ljusare tider!

Det rådde total förvirring i mitt huvud när klockan ringde i morse. "Vad är det för dag?" Ja det är lördag Sara. "Jaha, men varför ringer min klocka halv sju på morgonen en lördag? "För att du ska börja jobba klockan 8...". Visst fan. Jag snoozade en timme och var ungefär lika förvirrad varje gång klockan ringde var tionde minut, men jag kom i alla fall upp i tid och var på jobbet tio i åtta. Jag fick den stora äran att städa lobbyn, som såg ut som sju svåra år. Jag vet inte riktigt om nattarbetarna struntat i den med flit eller om de inte hunnit med, men fan vad där såg ut. Efter det fick jag gå ut och leka i solen. Skräprunda, med andra ord. Där blev jag 11 kronor rikare och var måttligt nöjd, trots det lagom enformiga arbetet med att sopa upp varenda fimp på parkeringen.

Mycket att göra var det nog. Jag märkte inte så mycket, för jag stod i köket. Visserligen pumpade vi bricka efter bricka, men det blev aldrig stressigt eller panikartat. Kanske för att jag och Joanna kickade så jävla mycket ass? Ja, vem vet.

Nu sk jag klämma i mig en fiskgratäng, för av egen erfarenhet så vet jag att det inte är ett smidigt drag att dricka på tom mage. Ikväll är det nämligen lite party hemma hos Jenny. Imorgon blir dock en lång dag med ett nio timmar långt pass på jobb. Härligt. Och så ska man ju ställa om klockan till sommartid också. Kommer aldrig komma ihåg det...

Just det! Två bra saker som jag måste dela med mig
av! Den första är att Hemmakväll ska öppna på Fäladstorget. Det är det bästa som hänt Fäladen sedan Donken, utan tvekan. Det andra är att The Sims Medeltiden, som släpptes i torsdags och som jag provade igår, är riktigt roligt. Bra grejer, helt enkelt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar