måndag 7 mars 2011

Gömma sig för solen - check!

Jag vet inte riktigt vart helgen har tagit vägen. I fredags hängde jag hemma hos Jenny, mestadels i hennes kök. Där bakade vi chocolate chip cookies, gjorde hallonmousse och lasagne, och jag måste säga att för att ha varit delvis tillagat av mig så smakade allting jävligt bra, faktiskt. Därefter jobbade jag 23-06, kom hem och sov, vaknade 16 och började jobba 17. Jag var så trött så jag trodde kroppen skulle falla ihop. Folk undrade om jag var sjuk. Men det gick bra att jobba, trots det. Idag har jag bara degat, och oj vad jag behövde det!

För övrigt är jag nog vampyr. Det har Sophie sagt länge, men nu börjar jag själv tro det. Jag är supertrött under dagarna, verkligen så trött så jag hade kunnat sova nonstop, men så fort det blir mörkt ute taggar jag till och blir pigg, vilket resulterar i att jag sitter uppe hela nätterna. Fattas bara att jag börjar tömma folk på blod och glittra i solen...

Fick ett nervöst sammanbrott innan, men vände det till något positivt och skrev en krönika. Bra jobbat Sara, du är bra ibland! Dessutom fick jag tydligen MVG på samhällsprovet som vi hade någon gång i början på terminen. Helt klart acceptabelt! Nu har jag bara 9 krönikor kvar att skriva och typ tusen andra saker att göra, men det går. Och så är det ju handledarverifiering på tisdag. Kunde inte varit nervösare.

Klockan är 04.25 och jag är sugen på en kaka. Men det får vara, de smakar ändå ingenting tack vare den envisa förkylningen. Tack världen, för födelsedagspresenten. Jag hoppas du skäms!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar