onsdag 9 mars 2011

Ge mig sommar, sol och...EGYPTEN!

Så galet. Jag vet inte vad jag ska säga, jag bara flinar av glädje och upprymdhet. Jag och Kani har bokat en resa till Egypten! Fattar ni, Egypten?! Jag har velat åka dit sedan jag var typ 9 år gammal, då jag var en riktigt historienörd (jag kunde allt om Egyptens historia, jag var rena proffset på faraoner, pyramider, traditioner, you name it!) och ville bli arkeolog. Och nu ska jag dit, med Kani dessutom! Det kommer bli så grymt! Den 25 juli drar vi, och jävlar, jag längtar redan!

De goda nyheterna fortsätter: jag är numera handledare. På riktigt! Efter mötet idag gjorde jag provet, som bestod av 18 frågor, varav ja
g fick ha max 3 fel. Jag hade ett fel, och jag tror inte hela världen går under om jag inte har stenkoll på hur mycket lök det är på en QP. Nu vet jag det ju visserligen, så världen behöver inte gå under om det nu skulle vara så. Så nu får jag inte bara högre lön, mer ansvar och äran att utbilda medarbetare, jag får dessutom bära denna nya, fräscha namnskylt! Jag älskar den. Jag älskar att mitt efternamn är med, jag älskar det guldiga M:et, jag älskar att det står handledare... Imorgon ska jag ha den för första gången, och det kommer kännas stort!


Frågan är om jag och Kani ska se Jafars återkomst nu, eller om vi bara ska fortsätta chilla... Isbjörnen chillar som fan på golvet. Han ser mest ut som en död isbjörn. Innan idag såg han ut som en dränkt isbjörn. Kani och Dariush skulle duscha honom (Dariush är för övrigt skyldig mig en fet tjänst eftersom jag satt och gjorde hans projektarbete!), och han... försvann. Det såg inte ens ut som Milo. Galet. Nu är han dock fluffig och vit igen!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar