måndag 21 mars 2011

Jag vill skriva hysteriskt, men jag vet inte varför

Nu har jag varit sådär pinsamt dålig att blogga igen. Jag kommer få spö av Emma om jag inte skärper mig, så det är nog bäst att jag gör det, och jag gör det genom att ge er en snabb sammanfattning av helgen.

I torsdags var jag på teater med Sofie. Anton Tjechovs "Tre systrar" i modern tappning. Jag kan väl inte påstå att jag är typen som går på teater alltför of
ta eller att jag är särskilt intresserad, men jag blev djupt imponerad över vilken effekt teater kan ha. Att skådespelarna var fruktansvärt duktiga och trovärdiga gjorde ju inte saken sämre. Jag passade även på att hata vädret lite. Hagel, snö, regn, isande vindar... Hallå, vad hände med våren?!

I fredags chillade jag, som ni kan se, med katterna. De är bra sällskap, de där pälsbollarna.


I lördags jobbade jag 13-22. Körde skift mitt i kaoset från helvetet. Vi överlevde, men det var knappt. Kom hem med en migrän som även den verkade komm
a från djävulens hemland. Hade så ont så jag inte kunde röra en muskel i ansiktet utan att det svartnade för ögonen. Bra grejer.


I söndags, alltså igår, skulle jag jobbat 16-21 men jobbade 11-20. Körde skift i ett lite mer organiserat kaos än det från dagen innan. Räknade kassor och kom inte hem förrän vid nio. Fick även väldigt roliga och bra nyheter som gjorde att jag blev glad ända ner i tårna, och det var förmodligen det som höll migränen på avstånd senare under kvällen.

Idag är jag sjuk, så jag har inte gjort mycket mer vettigt än att läsa ut en bok samt sett finalen av Top Model. Rätt tjej vann, för en gångs skull, även om Sanne säger det motsatta. Jag har dessutom insett att den största nackdelen med att vara en skolkare är att när man väl är sjuk, då är det inte en jävel som tror på en. Sorgligt men sant. Jag antar att jag bara har mig själv att skylla.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. omg jag måste säga att jag älskar ett blogginlägg!!! You go girl . Du måste bli frisk snart, för jag liksom saknar dig.

    SvaraRadera