söndag 26 december 2010

04.04 - spikmattan väntar!

Då var ett pass på Donken avklarat. 19.30-01 blev 19.30-03, helt okej, särskilt om man tänker på att det är extra betalt eftersom det är/var juldagen. Vi sålde plus varje timme, och efter klockan 1 var vi bara tre pers, så ibland kändes det riktigt tungt. Jag tyckte så synd om Jennyfer och Juan när jag gick vid 03, men Juan sa att jag kunde gå så... Hade han bett mig stanna hade jag dock gjort det. Hoppas de inte står där uppe nu, helt överkörda... Fan, lite dåligt samvete för att jag inte stannade. Jag hade lätt kunnat jobba 19.30-06, utan problem.

Men i stället för att vara på jobbet sitter jag nu här, inkurad i en mysig filt i soffan. Jag kan hör hur pappa, eller det kanske till och med är mamma, snarka. Inte ens någon av katterna är vakna. Jag tänker dock inte gå och lägga mig. Jag ska börja jobba igen klockan 11, så det känns inte särskilt lönt. Jag hade förmodligen varit tröttare om jag gått och lagt mig nu och vaknat vid 10 än om jag stannar uppe i ett dygn till. Så därför ska jag nu gå och lägga mig på min spikmatta i en halvtimme eller så, och därefter ska jag ta en lång och varm dusch. Sedan lär jag återvända till soffan igen, i sällskap av en bok eller en bra film.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. fan!! jag ångrar att jag inte bad dig att stanna... vi sålde så mycket runt 4... jag slutade vid halv 8 för att jag inte hann att inventera, räkna kassor eller göra personal uppställning för ikväll... ska försöka att sova lite nu...

    SvaraRadera