lördag 25 december 2010

Julen 2010

Och då var ännu en efterlängtad jul förbi. Det är egentligen knasigt hur mycket man stressar och förbereder och fixar och donar inför en enda dag. Knasigt, men mysigt. Jag hade en fruktansvärt mysig julafton. Den spenderades hemma tillsammans med mamma, pappa Sanne och alla kisekatterna. Det är alltid lika skönt att bara vara hemma på julafton; slippa passa tider, bete sig hur man vill, äta när man vill och så vidare. Så, Kalle Anka och André Pops, och därefter julklappar. Jag fick bland annat 5 böcker, presentkort på H&M och Gina Tricot, ett kamerastativ (!) och lite pengar. Mycket nöjd med det blev jag måste jag säga, och jag ser fram emot måndag då jag ska få ännu några paket, eftersom posten varit lite efterbliven den senaste tiden. Övriga familjen var även de nöjda med sina paket, och efter julklappsöppningen åt vi i sällskap av Karl-Bertil Johnsson, en klassiker på julafton. Sedan tyckte vi att vi skulle se film, och vi bestämde oss för Bolt. Efter 5 minuter sov både mamma och pappa... Lyckat! Men jag förstår dem, jag var själv en aning sömnig efter all julmat.

Sedan kom Markus förbi, två gånger. Jag försökte trösta så gott jag kunde, men det är alltid lika svårt att veta vad man ska säga. Men du vet att du kan ringa/smsa när som helst Markus, oavsett tid på dygnet. Alltid.

Lite senare fick jag julaftons bästa julklapp; en Lukas. Han kom hit helt oanmält och jag blev jätteglad. Julen kunde med andra ord inte slutat bättre!

Egentligen har jag lite bilder från kameran, man jag orkar inte lägga in dem på datorn och det är nog inte så mycket att se heller. Lite julgranskulor, en katt med fluga... Ni kan nog vänta lite, eller?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar