onsdag 29 december 2010

Prestationsångest

De senaste dagarna har det varit väldigt mycket snack om nyår och nyårsfesten. Igår när jag skulle sova var det det enda jag kunde tänka på. Det gick så långt så jag mådde illa och när jag blundade kändes det som om hela världen snurrade. Tänk om det blir riktigt, jävla dåligt, tråkigt, hemskt? Tänk om drygt 40 av de finaste människorna jag vet får världens sämsta nyårsafton. Då är det mitt fel. Jag brukar inte ha ångest inför sådana här saker, men nu, helt plötsligt, har jag det. I alla fall hade jag det igår. Det kan dock inte dölja den enorma peppen jag känner inför nyår, för innerst inne tror jag att det kommer bli fantastiskt, precis som det var förra året. Det kommer nog bli bättre till och med. Men fortfarande, prestationsångesten är hög.

Nu ska jag gömma undan alla de där tankarna, peppa som fan och dessutom träffa Landgren. Hon kan säkert tala om för mig att det är onödigt att jag har någon form av ångest över huvud taget. För vad fan, nyår kommer bli helt jävla sinnessjukt bra, eller hur?

take care / s.pehrson

5 kommentarer:

  1. det kommer bli jätte bra sara :D jag e pepp!

    SvaraRadera
  2. Ey, allt ansvar ligger inte på dig. Det är vi tillsammans som gör det till den bästa nyårsaftonen någonsin! Fast du har gjort förarbetet. PEPPA!

    SvaraRadera
  3. Sara, det kommer att bli så awesome! du behöver inte oroa dig. och om folk har tråkigt så är det inte ditt fel!

    SvaraRadera
  4. Va, jobbigt det blev för det kommer ju inte bli lika fint nu ):. men men i stil med detta stod det.

    Jag hoppas att du vet lika bra som jag att detta kommer bli den bästa nyårsaftonen som någonsin varit! Eftersom det är du som står för platsen och bästaste sällskapet så kommer det bli AWESOME!! (med stora bokstäver) !! ;D Just so you know (:

    SvaraRadera
  5. 4 bokstäver... E P I C ;)

    SvaraRadera