onsdag 1 december 2010

Dagens maskiner

Okej, idag blev jag skjuten i bröstet... av en kaffemaskin. Givetvis när det var som mest att göra och alla höll på att dö. Jag skulle göra en stor cappuccino (väldigt viktigt att ni får veta att det var just en stor cappuccino. Jag menar, det kunde varit latte eller vanligt kaffe...) och står vid kaffemaskinen och ska trycka ner manicken som leder kaffet ner i muggen. Ni som tror att den lossnade just då, räck upp en hand (jag tror att den enda som faktiskt kommer räcka upp handen är Sophie, alla andra kommer låtsas att de gör det, eller bara skita i det). Rätt, den lossnade. Så i stället för att rinna ner i muggen, sprutas kaffet, och därefter mjölken, rakt på mig. Fruktansvärt underhållande för gästerna, mindre underhållande för mig, som inte är något direkt fan av varken kaffe eller varm mjölk, och då speciellt inte över hela mig. Jävla kaffemaskin, inte nog med att den är långsam, den är uppkäftig också! Alla maskiner på McDonald's har någon form av problem. Frankie (pommesmaskinen) är självmordsbenägen och talar om det genom att ibland spy ut pommes som ingen bett om. Moget beteende, helt klart. Combon (milkshake/glassmaskinen) har anorexia, för varje gång man fyllt på den får den panik och vägrar stanna då muggen är fylld och kräker i stället ur sig alldeles för mycket milkshake så vi får moppa i typ ett år. Det är inte lätt att vara en maskin numera, och ännu svårare är det att handskas med dem!

Mina skor har kommit. Jag vill bara dregla över dem, de är riktigt fina. Jag ska ta en bild, någon gång, typ imorgon. Då kan jag även visa er de fina kläder jag fick hem från Gina Tricot idag. Sophie, jag har numera en tröja med en... UGGLA! Hur cool är jag?

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA, jag räckte faktiskt upp handen innan jag han läsa vidare. OCH OMG EN TRÖJA MED EN UGGLA DU ÄR TYP COOLAST I STAN SARA!!! (jag vill göra en men jag hittar inget kalkeringspapper så det är svårt liksom D:)

    SvaraRadera
  2. och f.ö måste jag säga att jag tycker att det var bra att du berättade vilken sorts kaffe du skulle göra. det är viktig information som du kan använda det när du stämmer kaffemaskinen!!!

    SvaraRadera