onsdag 1 december 2010

Det är Yessies fel att jag försov mig, och ibland är skolan konstig och jag har inte ätit på ett dygn - heja livet!

Jag råkade försova mig idag. Jag blev förbannad på mig själv för att jag inte vaknade av alarmet, och sedan blev jag förbannad på Yessie som kunde smsat lite tidigare än tio i elva, då hade jag kanske inte kommit så sent... Damn you Yessie, nästa gång vill jag ha sms 07.00, sharp! Jag kom i alla fall lagom till efter lunch, så de två sista, och dagens roligaste lektioner, har jag i alla fall varit på. På historian började vi med en lång och aggressivt laddad diskussion med vår rektor angående hela UF-grejen. Jag, personligen, kan inte förstå hur elever i princip kan tvingas starta ett företag som kräver så extremt mycket mer tid än de 50 timmar som kursen är på. Jag har inte den tiden, och tillhör den skara elever som nu gör uppror. Varför finns det ingen alternativ plan för att kunna uppnå kursmålen utan att delta i UF? Diskussionen ledde väl inte till något, men det var rätt skönt för somliga (läs:Peder) att få agera ut lite känslor. När vi väl kom igång med historian kom jag underfund med vad mitt arbete ska handla om (inte slutarbetet, utan det arbete som vi ska göra nu innan jul som ska ha med antiken/medeltiden att göra). Det ska handla om hur grekerna utvecklade den egyptiska konsten. Klockrent. Det passar mig så jävla bra!

Nu har vi estetisk verksamhet, och jag har faktiskt lyckats klämma ur mig en dikt. Det här med poesi är egentligen inte min grej, men David sa något om att dikten var "perfekt". Dock efter att vi tillsammans suttit och tolkat den. Jag skriver inte direkt genomtänkt, det bara händer liksom, sedan får jag tolka när jag känner mig klar.

Tuggummit i min mun har slutat smaka någonting. Och hungrig är jag, för jag har inte ätit sedan åtta igår kväll. Och jag kommer inte kunna äta förrän jag kommer hem ikväll runt åtta. Ett dygn utan mat. Jag ska jobba efter skolan. Visserligen finns det massor med mat på jobbet, men det passar inte riktigt in i mitt nya fettfria liv. Jag känner även en svag huvudvärk. Troligen beror det på matbrist. Och vätskebrist.

take care / s.pehrson

1 kommentar: