fredag 17 december 2010

Hejdå LBS, vi ses nästa år!

Jag vet egentligen inte varför jag ansträngde mig och gick till skolan idag. Sista dagen innebär för det mesta att vi på LBS bara flummar runt, och jag kan inte påstå att idag var ett undantag. Större delen av de drygt 2 timmar jag var där spenderades med att spela bordsfotboll, vilket faktiskt är galet roligt, samt snicksnacka lite med folk jag inte träffat sedan förra veckan. Förkylningens fel. Lärarna tyckte att vi skulle stanna ända till klockan 15, men jag undrar om det faktiskt var någon som var det. Jag var det i alla fall inte, för jag tog mitt pick och pack och gick vid 13. Då gick jag ner på stan med Mauritz, hämtade kläder på Lindex som jag beställt för två veckor sedan och glömt bort fram till idag, stötte på Sanne och hennes vänner och följde efter dem lite (som den överbeskyddande storasyster jag är är jag inte helt nöjd med att min lillasyster ränner runt på stan, nej nej!), sa hejdå till Sanne, hängde med Mauritz, köpte en bottenlös väska (var har du varit hela mitt liv?!) samt dog av skratt. Om ni kollar på bilden så förstår ni varför. Det är ett fotografi, för er som inte förstår det. Helt underbart. Jag och Mauritz skrattade så vi grät inne på Åhlens. Han ska få den boken av mig i julklapp, för jag vet att han kommer gilla den!

Sedan åkte jag hem, bytte om och packade och sedan kom min fina vän Markus och hämtade mig. Hur bra är det inte med vänner som har körkort när man inte känner för att ta bussen med ett ton packning? För er som inte vet svaret så låt mig berätta att det är helt fantastiskt! Att sedan Markus tyckte att vi skulle åka till Nöbbelöv i stället för Linero är ju en helt annan sak. Tack Markus, du räddade min dag! Jag är nu, hos Lukas, tillsammans med Mauritz. Jag har ätit en jättegod gulaschsoppa samt klagat över min arma lilla kropp som för tillfället värker något fruktansvärt. Det känns som om hela kroppen är en enda sträckning. Därför ska jag spendera hela kvällen framför Sims, för min dator är hos Lukas, tack vare Markus!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar