torsdag 2 december 2010

Om det fortsätter snöa kommer till och med jag vara insnöad

Jag bojkottade skolan idag. Inte för att jag mådde dåligt eller någonting, utan mest för att jag kunde. Lite dåligt samvete fick jag visserligen, men det var ändå rätt skönt att sova till tjugo över två. Nästa vecka blir det inget såsande, då får jag skärpa mig.

Så vad gjorde jag när jag hade vaknat vid tjugo över två? Jag åt frukost, gjorde mig någorlunda i ordning och tog sedan bussen ner till stan. Innan jag kom till bussen var jag dock tvungen att bestiga Mount Everest inte mindre än två gånger. Denna jävla snö, den gör inte mycket annat än ligga där och göra livet svårt för oss människor. Hur som helst, väl i stan hade jag en dejt med Maria. Hon och jag träffas inte så fruktansvärt ofta, sist vi träffades var nog i februari när jag fyllde år, men trots det har vi oerhört lätt för att hitta tillbaka till varandra, Vi pratar om det mesta, allt i princip, skrattar och har det bra. Hon är en fin vän, Maria, och jag är glad att vi inte har tappat varandra totalt. Vi har trots allt känt varandra sedan lågstadiet, mycket har hänt sedan dess.

Jag har dessutom hämtat ut mina biljetter till Lucia Movie Night. Jag tycker det är en alldeles underbar tradition som SF har knåpat ihop! Skulle filmerna inte vara bra kan man ju bara sova, svårare än så är det ju inte. Sova är dock något som jag inte riktigt har tid med just nu, för jag vill möblera om mitt rum. Dock kan jag inte göra det själv, för jag är liten och svag, men Lukas vägrar komma hit och hjälpa mig. Därför tänker jag i stället städa hela rummet, så kanske jag blir någorlunda nöjd med min omgivning. Tänk, jag har haft det såhär i några månader och är redan trött på det. Inte färgen eller tapeten, men själva konstellationen. Jag vet dock inte när detta projekt ska dras igång. Det blir inte i helgen, för det har jag inte tid med. Kanske nästa vecka, om jag har tur. Tills dess kan det i alla fall få vara rent...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. sara wtf? du har precis gjort om ditt rum. jag tycker de är jätte mysigt som du har det nu! varför ändra?

    SvaraRadera