torsdag 16 december 2010

Jag har nästan slutat röka... nästan.

Vill ni veta en sak? Jag har inte rökt på fyra dagar. Det är liksom inte särskilt ultimat att röka när man är sådär överdrivet förkyld som jag har varit nu, speciellt inte om man har en sådan äcklig hosta som jag dras med, så jag har lagt det på hyllan tills jag slutat hosta. Så jag har med andra ord inte slutat. Tyvärr, för er som trodde det. Det känns ju som ett bra läge att sluta nu, men jag vill kunna njuta av min sista cigarett, vilket jag inte är säker på att jag gjorde sist. Dock har jag noll abstinens, så den dagen jag bestämmer mig för att sluta kommer det gå lätt som en plätt. Jag är stolt över mig själv!

Min förkylning blir bättre för varje dag nu. Värsta dagen var i tisdags. Då rörde jag mig knappt från soffan. På kvällen hade jag så ont i hela kroppen så jag kunde inte ens ta mig ner till min säng, så jag stannade i soffan. Jag hade feber fram och tillbaka, hostade och snorade (hur kan så mycket snor rymmas i en så liten näsa? Jag börjar på allvar tro att det är min hjärna som rinner ut nu...). Nu däremot hostar jag mest. Snorar lite också. Mina smaklökar har gett upp, det gjorde de redan igår. Jag är sjukt sugen på nudlar, men tanken på att det inte kommer smaka någonting får mig att stå över.

Sista dagen i skolan imorgon innan jullovet!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Tiny Chicken Disease

    A terrible disease that occurs when a tiny chicken gets into the head of a human and lays eggs. The eggs hatch and more tiny chickens are born. Then the new generation of tiny chickens lay eggs, then they hatch and so on until there a so many tiny chickens that they can't fit inside the head. They need to get out, but they're pressing against the skull. The only way they can escape is via the nose/mouth/eyes.

    SvaraRadera