söndag 12 december 2010

Ännu en lång sammanfattning

Mina helger ger numera inte mycket utrymme för att blogga, tyvärr, så jag hoppas att ni som faktiskt bryr er om min stackars blogg orkar ta er igenom ännu en lång sammanfattning av en helg i mitt liv.

Fredag: Skolan var faktiskt givande. Jag kommer inte ihåg om jag kanske bloggade något under fredagen, men jag tror jag gjorde det. Jag skrev nog något om att jag hade jobbat natt och var ganska död. Men som sagt, skolan var givande, så när jag kom hem var jag nöjd. Jag parkerade mig i soffan och såg ett avsnitt Desperate Housewives och sedan sov ja
g fram till tio i åtta, då jag bytte min soffa mot den uppe i vardagsrummet. Finalen i Idol 2010 stod på schemat, och mitt hjärta bankade såklart för Jay. Hans version av Like a prayer ger mig rysningar varje gång jag hör den! Lukas och Mauritz, samt mamma och Sanne gjorde mig sällskap, och tillsammans hade vi en mysig kväll framför tv:n, vilket jag behövde. Och Jay vann! Så jävla rätt om jag får säga det själv. Jag skrek högt och ljudligt av glädje kan jag tala om. Det är nog den bästa vinnaren Idol har presenterat sedan starten, faktiskt.

Lördag: Började så smått med ett pass på Donken. 12-16 och
det var inga större problem. Rätt mycket att göra, men det var överkomligt. Därefter åkte jag och mamma och hämtade en soffa. Note to self: gå aldrig med på att bära en Klippan-soffa ner för en eller flera trappor igen, det kommer bli min död. Den här gången låg jag dock inte i soffan när vi åkte hem, för nu fanns det inge Sophie i framsätet, så nu kunde jag sitta där i stället. När vi kom hem var jag stressad till tusen; jag hade ingen planerad outfit för kvällen och jag hade ungefär en halvtimme på mig att bli klar innan Markus skulle komma och hämta mig, Linda och Lukas. Tack vare Linda fick jag till slut på mig lite kläder och tack vare att jag var så snabb så var jag klar i tid. Mot Genarp! Festen var riktigt rolig. Stort minus till Jonte dock, som redan klockan åtta kastade in handduken och spydde på toaletten. Way to go kompis, tack för segern! Däremot är jag jävligt imponerad över min fine pojkvän. Numera kan ni kalla honom Danskungen, för som han dansade! Under alla år som vi har varit tillsammans har jag aldrig sett Lukas dansa på en fest, men igår var han som en helt annan människa. Han dansade, han bjöd till och med upp folk och drog med dem upp på dansgolvet! Helt otroligt! Han dansade i princip lika mycket som jag! Stolt flickvän kan man väl säga att jag var. Tack Fredrik och Amanda för en sjukt bra fest!

På gränsen mellan fulla och nyktra, men ack så söta!

Söndag: Vaknade lite lätt bakfull och kände för en ordent
ligt frukost, så det fick bli kokta ägg och toast. Resten av dagen har till större delen spenderats på soffan i sällskap av det där förbannade historiaarbetet och en och annan katt. Men tro det eller ej, arbetet är nu färdigskrivet och kommer att lämnas in i tid!

Jag och Stitch chillar mest

Nu sitter jag och taggar inför Lucia Movie Night. Jag har varit på torget och köpt cola, chips och choklad, så nu ska jag bara packa ner en kudde och en filt och sedan är jag så gott som good to go! Det kommer bli en fin natt, det är jag säker på! Dock kommer morgondagen bli tuff; bion slutar väl mellan 6-7, då ska jag hem, sedan till skolan 10.15, sedan till jobb så fort som möjligt efter skolan har slutat klockan 14 och då jobba till 23. Och hålla skiftet. Jag kommer vara på gränsen till zombie imorgon, men det är det värt.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. ZOMBIE ZARA. och det var ganska awesome när du låg i soffan i bilen ;D

    SvaraRadera