tisdag 30 november 2010

Min författardebut kan komma när ni minst anar det

Den här jävla kylan kommer utrota hälften av Sveriges befolkning om det fortsätter såhär. Efter två minuter utomhus hade jag absolut noll känsel i fingrarna. Det var så pass illa så jag inte kunde känna cigaretten mellan fingrarna. Det är bud på att sluta röka nu på vintern så man kan hålla sig inne... Ska tänkas på.

Det var en rätt lam skoldag idag. På samhällskunskapen läste vi om svensk politik, vilket är sådär lagom jättetråkigt. Det blev dock lite roligare när Anna berättade att jag och Lukas fått MVG på uppsatsen vi skrev om Sverigedemokraterna. Vi är inte bara söta tillsammans, vi jobbar bra ihop också! Lunchen var icke tillfredsställande, naturkunskapen likaså. Jag somnade, tillsammans med fyra eller fem klasskamrater. Det där med film på lektioner, ni vet vad jag tycker om det. Det kvittar hur intressant filmen är; man somnar ändå.

Efter skolan bar det av till jobb för ett pass på 6 timmar (16-22). Med tanke på att vi sålde minus större delen av kvällen så hade vi förmodligen inte mycket att göra, men det kändes som om vi hade sjukt mycket att göra. Dessutom så blev det kaos i driven när någon smart jävel tyckte att han kunde köra förbi första luckan, där man betalar, och komma direkt till mig i andra luckan och betala där. Konsekvensen av det blev att bilen bakom betalade för hans mat osv. Situationen som uppstod stavas k-a-o-s. Givetvis tyckte hela Norra Fäladen att det skulle vara gott med lite burgare just då, och eftersom det är så förbannat kallt ute var det ju ingen som ville kliva ur bilen heller. Lämpligt att det finns ett McDonald's med drive-in i närheten! Jag vet inte hur, men efter många förvirrade om och men så löste det sig. Jag funderar skarpt på att skriva en instruktionsbok; Hur du beställer i en McDrive - 3 enkla steg närmare din drömburgare. Det skulle bli en bestseller, utan tvekan.

Nu har jag sjukt ont i huvudet. Jag tror jag har druckit för lite idag. Det står ett glas med kall Proviva på min byrå, men just nu känns det som om det är flera kilometer dit. Drygt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar