torsdag 11 november 2010

Egentligen vet jag inte vad jag pratar om

Jag hade ingen direkt ork att blogga igår. Somnade i soffan direkt när jag kom hem, helt utslagen. Lång skoldag, som faktiskt var ganska produktiv för min del. På första lektionen, som var projekt och företagande, skrev mitt "företag" klart vår affärsplan. Jag blev utnämnd till VD och av någon anledning gjorde det mig väldigt glad. Jag tror jag är maktgalen innerst inne. Emma blev måltidsansvarig, vilket innebär att hon fixar fika till oss varje onsdag. Gör hon inte det får hon sparken, vilket jag som VD anser att jag kan göra. Så Emma, det är bäst för dig att du tar med dig kladdkaka nästa vecka! Och saft! Ingen fika utan saft ju...

Därefter var det projektarbete som gällde, så jag satte mig och skrev lite på en novell. För tillfället jobbar jag på två noveller samtidigt. Så fort jag får en bra idé måste jag börja skriva, annars kommer jag förmodligen glömma bort den eller skjuta upp den så pass länge så den aldrig blir genomförd. Så risken finns att det blir en del noveller på en och samma gång, men hellre det än inga alls. Historialektionen var åter igen en kamp mot sömnen. Att visa film i skolan är ingen bra strategi för att få eleverna att lära sig något. Det är rena sömnpillret. Jag tror lärarna är lite lata, för visar de film slipper de ju själva stå och prata i en och en halv timme. Men jag personligen lär mig betydligt mer under en föreläsning än under en film. Sist men inte minst hade vi estetisk verksamhet. Vi gjorde en del roliga övningar och vi skrattade rätt mycket. Bra sista lektion!

På kvällen åkte jag hem till Lukas. Det var meningen att vi skulle se den första Harry Potter-filmen (nästa onsdag har ju den näst sista filmen premiär, så innan dess måste jag ha sett de sex föregående filmerna...), men vi såg ungefär halva, sedan var klockan halv två och båda hade i princip somnat i soffan.

Nu, torsdag, sitter jag och granskar olika tidningar angående 38-åringen. Det är ganska intressant att man i princip bara behöver säga 38-åringen för att folk ska förstå vem man menar, men för er som inte begriper så menar jag snubben som är gripen för skjutningarna i Malmö. Synnerligen dryg uppgift dock, men jag har gott om tid på mig, eftersom den inte ska vara klar förrän 15.40 imorgon. Ingen panik, med andra ord.

Jobba efter skolan, till 20, sedan hem och se klart Harry Potter och dö lite. Jag är så trött och det känns, på riktigt, som om någon har slagit in skallen på mig. Sovit dåligt och lite, antar jag.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. dom kallar mig Emma11 november 2010 kl. 17:47

    HAHAHAHHA, du tror själv på att jag kommer fixa fika varie vecka, jag är hushållsansvarig så jag kan anställa någon som gör det åt oss, mohahah! JAG HAR MAKTEN ÖVER DET Viste du att man inte får sparka på ej säkra grunder, altså fungerar inte " jag fick ingen fika" sorry.:)

    SvaraRadera