måndag 8 november 2010

Psykopaten återvänder

Idag, klockan halv åtta för att var exakt, klev jag åter igen in i verkligheten. Jag kan inte påstå att jag var särskilt exalterad, men sedan insåg jag att det är bara drygt en månad kvar till jullovet, så de få veckorna ska jag nog orka med. Dagen har bestått av tre synnerligen sega lektioner (jag kanske, kanske somnade på historian under filmen...), men det har trots det varit kul att kicka igång rutinerna igen. Visserligen hade jag hellre legat i soffan uppe i stugan och nötat One Tree Hill, men numera får de ske de kvällar och helger som jag är ledig, och då i min egen soffa här hemma.

Jag ska tydligen på bio ikväll. Typiskt Mauritz att tvinga med mig. Visserligen ska vi se Saw 3D, vilket jag inte kan missa. Eftersom jag varit lite efterbliven och inte sett sexan sprang jag ner på Hemmakväll efter skolan och införskaffade mig ett exemplar utav den. Jag såg precis klart den. Jag dog lite. Vanligtvis tillhör Saw-serien något av det mest underhållande jag vet (jag är en sjuk människa, jag vet, men filmerna har faktiskt en vettig sensmoral!), men den här var... brutal. Men bra. Efter ungefär en kvart hade jag vant mig vid allt blod och kunde då titta på filmen utan att då och då titta upp i taket. Däremot tror jag inte att en Saw-film kommer göra sig bra i 3D, tyvärr. Jag ska försöka bortse från 3D-effekterna och fokusera på allt blod. Herregud, jag är nog psykopat.

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. 7an är om möjligt ännu sjukare än 6an! fast jag ska aldrig mer se saw i 3D, efter en halvtimme ville jag ut ur biosalongen och då brukar jag sitta och skratta åt de andra filmerna. men bra var den, slutet har en sjukt härlig twist som inte går att förutspå!

    SvaraRadera
  2. jag tyckte att första saw i alla fall var bra, sen blev det bara som att dom försöker göra det mest groteska dom kan komma på, vilket iof kan vara lite roande ibland

    SvaraRadera