tisdag 9 november 2010

Trots vintermörket känns det ganska bra just nu

Tisdagar är utan tvekan min favorit bland de fem skoldagarna. Att gå 10.15 till 14.00 är inte särskilt ansträngande, och har man tur så är kanske lektionerna lite underhållande. Det kan jag väl inte påstå att de var idag, men de var ändå uthärdliga. Efter skolan åkte jag hem och laddade om batterierna för att sedan vandra iväg till jobb. Det var roligt att komma tillbaka efter mitt korta uppehåll, kändes riktigt bra. Monique SOC:ade mig på Gästfrihet 1 & 2, och eftersom jag är en riktigt servicemänniska så var det knappast några problem. Jag känner att min vistelse i skogen har gett mig lite ny motivation, vilket känns bra. Dock vet jag inte hur länge den kommer att vara, men det återstår väl att se. Förhoppningsvis räcker den fram till jullovet, som är om 6 veckor. 6 veckor, sedan har jag gått halva trean. Så... knäppt!

Lukas sitter i min fåtölj och läser. Iklädd endast kalsonger. Och ur högtalarna strömmar den bästa låten just nu; Under my thumb med Stones. Livet är allt bra ibland!

take care / s.pehrson

1 kommentar: