fredag 12 november 2010

Slå en Sara och Sophie-dagen = inte så mycket stryk som jag trodde

Ja, ni läste rubriken. Albins påhitt, bara för att jag och Sophie var så lyckliga över att någon på Facebook skapat en slå en Albin-dag, så han hämnades. Det gick sådär. Totalt har tre personer slagit på mig idag, och Albin var inte en av dem. Det bör tilläggas att jag inte slog på honom heller, för jag har gömt mig i journalistiksalen hela dagen. Jag skrev en krönika och 38-åringen, och jag blev ganska nöjd med den. Jag gnällde rätt mycket över hur oetiskt det är att hänga ut stackaren trots att han inte är dömd osv. Jag blev som sagt nöjd, men det återstår att se vad Peter säger.

Efter skolan åkte jag till Donken för en dejt med Anna. Ja, Donken-Anna, hon som åkte till Cypern i somras, som jag har saknat jättemycket. Hon är hemma, och idag hade vi vår första dejt. Hon berättade om sina galna äventyr på Cypern, och så försökte hon övertala mig att åka dit nästa sommar och hälsa på henne när hon jobbar. Jag funderar starkt på det, det hade varit roligt som fan. Det var jättekul att träffa henne, och redan nästa vecka ska vi ha ännu en dejt. Bra grejer!

Nu däremot sitter jag på något slags mini-lan med Mauritz och Lukas. Vi har precis sett Idol (heja Jay!) och snart ska vi se den andra Harry Potter-filmen. På tal om det så vill jag att mina böcker som jag har beställt ska komma, för där finns bland annat de tre första Potter-böckerna på engelska. Underbart!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar