tisdag 23 november 2010

Tänk bakåt, tänk framåt

Bra kväll hemma hos Kani igår. Synd bara att vi inte kunde se Aladdin. Jag tycker att om man köper en DVD-spelare borde det väl ingå en kabel så att man kan koppla skiten till tv:n? Nej, tydligen är det inte så. Och vi vägrade se det på datorn, det hade liksom förstört hela grejen. Så det där med Aladdin får bli nästa gång. Vi lagade dock väldigt god mat, sedan somnade Kani. Hon vaknade sen igen och från ingenstans fick hon massor med energi. Klockrent.

Ingen skola idag, men däremot jobb. Det händer grejer på jobb nu. Om drygt en vecka får vi ny chef (andra gången detta året...). Spännande! Jag hoppas han är snäll, annars blir jag ledsen. Hur som helst så var jag ganska bitter större delen av mitt pass, för beställningarna i driven var helknasiga. Och Sanne var en mupp. Hon trillade brutalt i trappan när vi skulle hem. Jag skrattade först, för det gör man ju alltid när någon trillar, men sen kom jag på att det kanske gjorde ont, så då började jag tycka synd om henne i stället. Sådan är jag.

Imorgon ska jag tillbaka till skolan. Vi ska tydligen på någon mässa i Malmö angående livet efter studenten. Räcker det inte med att någon, vem som helst, talar om för oss att vi kommer gå ut som arbetslösa, miserabla individer? Eller ja, inte jag, men de flesta andra. Man vill liksom inte tänka i de banorna. Än.

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. VAH!? SKA VI FÅ NY CHEF?

    SvaraRadera
  2. Javisst, spännande att få ny chef men inget om den "gamla"... *snyft* Stackars Malin- hon fick reda på det via en blogg...Borde nog lägga upp det på McTime...// Guess who...

    SvaraRadera