torsdag 25 november 2010

Till Sanne, 17 år idag

Idag fyller min lillasyster 17 år. Hon är inte så liten längre. Om ett år blir hon myndig, och mamma och pappa kommer då mista rätten att bestämma över henne, precis som de gjorde med mig för ett par månader sedan. Jag däremot, hoppas att mina rättigheter som storasyster gäller oavsett hur gammal hon blir.

Jag är dock inte okej med att hon blir äldre. Nu får hon inte bli äldre. Tänk om hon slutar se upp till mig som den storasyster jag är? Genom hela Sannes liv har jag varit hennes stora idol. Hon har aldrig sagt det, men det är sådant man vet som storasyster. Hon behöver liksom inte säga det. Jag tror inte jag skulle klara av att tappa en beundrare, speciellt inte om det är min egen lillasyster. Nej, 17, men inte mer. Nu får du sluta bli äldre Sanne!

Vad jag egentligen vill säga till dig Sanne är följande; jag är världens lyckligaste storasyster som har just dig som lillasyster. Jag älskar dig, och jag hoppas att du får en fantastisk födelsedag. Du ska ju trots allt fira en del av den på Donken. Succén är ett faktum...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar