tisdag 16 november 2010

Egentligen är jag ganska nere, men jag orkar inte skriva om det

Jag hade nästan glömt hur mysigt LBS kan vara. All den där mysigheten har gradvis försvunnit sedan tvåan, då det kommit nya elever och nya lärare. I ettan var det bara vi ettor och de 40 tvåorna. Skolan var dessutom mycket mindre, och det hela kändes som en enda stor familj. Idag påmindes jag om hur mysigt det var. Alla ettor och tvåor var på idrottsdag, så det var bara vi treor på skolan. Det var tyst, lugnt och det var allmänt bra stämning. Perfekt, med andra ord. Dock var jag ganska frånvarande större delen av dagen, speciellt under sista lektionen, som var naturkunskap. Jag kan inte med ord förklara hur tråkig och ointressant uppgiften är som vi sysslar med för tillfället! Källkritik, behöver jag säga mer? Så i stället satt jag och lyssnade på Good Charlottes nya album (som för övrigt är väldans bra!). Om det är något band som kan frambringa riktig nostalgi hos mig så är det Good Charlotte!

När jag kom hem från skolan varvade jag plugg i handledarboken med läsning och städning. Perfekt tidsfördriv, om jag får säga det själv! Nu däremot, är jag hemma hos Lukas. Vi har en kladdkaka i ugnen (tur för Lukas att jag kan receptet utantill, annars hade det inte gått... eller jo, google finns ju visserligen...) så jag antar att det blir kladdkaka och Harry Potter lite senare. Imorgon ska jag hem till Kani för första gången sedan hon flyttade hemifrån! Spännande. Vi ska baka, göra en massa SOC:er och se på Aladdin.

Nu fick jag precis veta av Sophie att forskarna äntligen listat ut skillnaden på hur hundar och katter dricker. Det var på tiden! Jag tror inte jag skulle kunna leva en dag till utan att veta skillnaden! Eller?

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. idag var jätte mysigt, dom borde ha idrottsdag oftare!
    och jag känner att informationen om hur katter dricker inte hade kunnat komma fortare, vet du hur länge jag har väntat på att dom ska kolla upp detta!?!?

    SvaraRadera