söndag 7 november 2010

Keith Richards, the unauthorised biography by Victor Bockris

Eftersom min pappa är ett enorm fan av The Rolling Stones, så har jag alltid vetat vem Keith Richards är. Redan när jag var yngre tyckte jag att han var ascool, och efter att ha läst den här biografin så har intrycket bara förstärkts. Sex, droger och rock 'n' roll, rakt igenom, grymma intervjuer med folk som stod/står Keith nära som kan berätta hur han var, hur han är osv. Hans relation till musiken, gitarren, drogerna, bandet, familjen. Det är fascinerande läsning. Jag blev så tagen av hans historia att jag köpte boken på svenska när vi var på centralen i Stockholm.

Jag kan ju även tala om att efter att ha läst boken är
jag nu frälst, och pappa kunde inte vara lyckligare. De flesta av Stones' album finns nu på min iPod, och pappa har redan talat om att han har hur mycket böcker, skivor och filmer som helst som jag kan få låna, när jag vill. Jag har ju faktiskt sett dem live en gång. 2007 tror jag att det var. Det var mäktigt som fan, och jag tror att det enda som kan slå den upplevelsen är Stones själva. Jag hoppas innerligt att jag får se dem i Sverige nästa sommar. Jag antar att jag är pappas flicka.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar