måndag 15 november 2010

Jag har alltid haft en känslig näsa

Det blev en knasig dag på jobb idag. När vi slutade skolan fick jag ett alarm på mobilen om att det skulle vara möte med arbetsmiljögruppen på jobb, något som jag helt hade glömt bort. Tack vare mamma hann jag dit i god tid, men det var ju inte så lönt egentligen, för efter att ha väntat en halvtimme kommer chefen och säger att det inte blir något, och undrar om inte Monique ringt och talat om det för mig. Nej, antagligen inte eftersom jag är här... Så jag fick vänta ytterligare en halvtimme innan det var dags att jobba. Hopplöst. Jag undrar vem jag ska skylla på för att jag inte fick veta det.

Sedan hände en ganska omotiverad sak; jag stod i tvåan och skulle parkera ut en bil när jag kände att allt inte riktigt stod rätt till. Jag parkerade ut bilen fort som fan, sätter upp handen mot näsan och när jag tar bort den ser jag bara blod. Jag droppar allt jag håller på med, skriker panikslaget till Christian att han får hålla tvåan och sedan springer jag bak. Det bara forsade blod! Utan anledning! Dock gick det ganska snabbt att få stopp på, men ändå. Omotiverat. Förutom det så var det inga större happenings på jobb idag som är värda att nämna.

Idag fick jag ett paket med nio böcker. Det gjorde min dag lite. Synd bara att de inte får plats i bokhyllan. Tragiskt, faktiskt. Nu ska jag försöka fjäska till mig en utav bokhyllorna som står i utkanten av mitt rum, som för tillfället är ockuperad av min käre far. Men kom igen, de har ett helt bibliotek, visserligen omöjligt att gå in i på grund av all skit som finns där, som de kan roa sig med. Jag har bar en bokhylla, och jag behöver mer än så! Jag ska be på mina bara knän. Kanske gråta lite också. Men i alla fall, den där känslan när man öppnar ett paket med så mycket böcker; den är magisk.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar