söndag 21 november 2010

Sara goes tigerfadder!

Världens vackraste djur är, utan tvekan, tigern. Det är även ett utav de mest utrotningshotade djuren på vår planet, vilket jag inte kan acceptera för fem jävla öre. Jag kan inte acceptera att folk tjänar pengar på att döda dem för att sälja pälsen eller mala ner benen till någon märklig kinesisk medicin. Därför har jag nu blivit en så kallad Tigerfadder, och skänker därför 100 kronor i månaden till WWF's tigerarbete. Jag har dessutom skrivit på en namninsamling som kommer att användas vid ett toppmöte i St. Petersburg (som för övrigt påbörjades idag och kommer hålla på till och med onsdag) angående tigerns framtid. Där kommer WWF att kräva en överenskommelse som säkrar tigerns fortsatta överlevnad, vilket jag anser redan borde vara ett faktum.

Om du, som jag, vill skriva under den här namninsamlingen kan du göra det här.

Mer info om WWF's tigerarbete hittar man här.

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar