måndag 22 november 2010

Jag har inte kommit så långt sedan sist

Jag avskyr när kameran upplyser mig om att jag borde byta batteri. En röd, irriterande text som talar om för mig vad jag borde göra. Jag har lite problem med att ta order för tillfället.

Jag är hemma idag igen, och jag lär vara hemma imorgon också. Motivationen till att gå till skolan är brutalt låg, och även om det förmodligen är distraktion jag behöver för tillfället så är skolan inte den rätta platsen. Hellre jobb, faktiskt. Det är så mycket mindre ångest på jobb, man vet sin plats och vad som förväntas av en. Jävla skola. Den är bra egentligen, den är bara inte bra för mig nu. Dessutom lär vi oss ingenting. Jag har inte lärt mig ett smack sedan vi började trean, förutom på journalistiklektionerna. Man kan vara borta två veckor utan att ha missat någonting. Men jag lär återvända dit på onsdag. Eller torsdag. Vi får se.

Jag borde köpa en födelsedagspresent till min syster, för hon fyller minsann 17 på torsdag. 17, det är fan ingen ålder. Väldigt obetydlig milstolpe i ens liv. Det där med present får dock vänta, för med 92 kronor på kortet kommer jag knappast i närheten av det hon satt upp på sin önskelista. Löning på torsdag. På hennes födelsedag. När jag jobbar. Det känns som om hon kommer få den i efterskott...

Snart kommer Linda. Jag försöker komma på när vi sågs senast, men det är så länge sedan så jag inte ens minns det. Galet. Jag ska tvinga henne att se en bra film, samt berätta en massa mysigt skvaller från Spyken. Sedan ska jag hem till Kani och se Aladdin + Jafars återkomst. Kani-Sara-dag, som för övrigt haft ett uppehåll på typ tre veckor. Not good, not good. Kanske kan dessa två individer få mig på bättre tankar.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar