måndag 4 oktober 2010

En dag som bidragit med en spark i röven

Idag hade jag som sagt terminen första prov, och jag kan väl säga som så att provet i sig var busenkelt, men jag är ingen höjdare när det gäller att skriva prov för hand. Kom igen, jag är ett datorbarn, en avkomma som är menad att tillbe teknikens under, inte sitta med penna och papper och klottra. Egentligen tycker jag om att skriva för hand, men inte när det gäller prov. Jag gillar att anteckna, men inte prov. Jag gillar att skriva små, söta meningar, men inte prov. Ni förstår vart jag vill komma va? Så i stället för att fokusera på vad jag faktiskt skrev, så satt jag och förbannade min fula handstil. Men jag fick ihop ett ganska bra resultat ändå, för det kändes ganska bra när jag lämnade in det. Vi får väl se vad Kristofer säger. Därefter var det samhällskunskap, där jag och Lukas skrev en jävligt bra test-tenta om Sverigedemokraterna. Vi fick mycket fint beröm av Anna, och jag själv var imponerad över mitt och Lukas samarbete. Vi tänkte likadant, vi reagerade likadant... Det flöt på, med andra ord.

På historian åt jag och Lukas kanelbullar, för det är ju faktiskt kanelbullens dag, en dag som man under inga som helst omständigheter får skippa. En annan rolig sak är ju att under september månad hade jag 25% frånvaro i skolan. Hejdå studiebidrag! Huruvida jag faktiskt blir av med studiebidraget vet jag inte än, och det är inte direkt det som jag oroas mest över. Egentligen är jag inte särskilt orolig, då jag inte ligger efter i något ämne och allt går som det ska, men om det fortsätter såhär så lär jag hamna efter och då lär det bli jobbigt att komma igen. Så nu ska jag skärpa mig. Som fan. 0% frånvaro i oktober! Jag kan om jag vill, och nu vill jag.

Efter skolan jobbade jag, 16-20. Större delen av tiden stod jag i köket med Faisal, och det är inget jag kan klaga på. Kani körde skift, absolut inte att klaga på. Inget att göra, vilket jag definitivt inte klagar på efter helgens traumatiska arbetspass. Och så det bästa på hela dagen, i princip; idag fick jag min handledarbok av Kani! Jag har nog inte sagt det innan, men jag har blivit "befordrad" på jobb. Till handledare. Jag tycker det ska bli så jävla roligt! De få gånger jag har fått utbilda så har jag känt att det är riktigt roligt och att jag till och med är lite bra på det, och nu när jag ska plugga igenom en bok, öva och sedan verifieras så kan jag ju bara bli bättre! Så jag är nöjd, väldigt nöjd. Och motiverad för den delen!

Klockan är nu 22.00 och jag är lite ledsen över att jag inte har några stiliga bilder att dela med mig av, men imorgon ska jag gå en riktigt lång promenad med Jenny, så då drar jag med mig kameran ut också. Hösten är ju här nu. På riktigt. Nu däremot väntar The Sims 2, Desperate Housewives och en bra bok. I den ordningen.

take care / s.pehrson


1 kommentar:

  1. ah, ska gå igenom vad du ska plugga till nästa möte, kan ta de på torsdag... sen måste vi bestämma slutdatum på handledarutbildningen!//K

    SvaraRadera