lördag 2 oktober 2010

Jag vill aldrig mer jobba på en lördag!

Igår: Väldigt, väldigt icke ansträngande dag i skolan. Jag, Tim och Emma bjöd på fika, så det var det enda vi gjorde, och vi fick dessutom sluta en timme tidigare. På kvällen var det fördelsedagsfirande för Matilda. Patrik hade köpt en 500D som jag lekte med. Jag fick visa mina skills om man säger så. Trevlig kväll, synd bara att jag inte hade ork att följa med ut. Blev nattmat på Donken med Lukas som avslutning på en bra dag.

Idag, däremot, har varit mindre stillsam. Jag har jobbat, och
dessutom jobbat över tre timmar. 12-19 blev det för min del, och vad kan jag säga annat än att det var kaos. Kaos. Kaos. Kaos. Hela dagen. Så fruktansvärt mycket att göra. Till och med Armita som har jobbat på GAT tyckte att det var mycket. Det var galet. Men jag och Sanne kickade ass i köket, och jag och Emilia kickade ass i tvåan. Jag har med andra ord kickat rätt mycket ass idag. Dock bröt jag en nagel. Det sprutade blod, bokstavligt talat. Den är bruten ner till hälften. Jag har ett fult plåster över nu och ont som fan gör det. McDonald's och naglar är ingen bra kombination.

Jag funderar på om jag ska lägga upp USA-bilder på Facebook. Jag vill, men jag tror inte jag vågar. Jag har knappt tittat på dem sedan vi kom hem. För mycket minnen, för mycket saknad, för mycket känslor. Dessutom har ju alla andra redan lagt upp sina, vad spelar det då för roll om jag inte lägger upp mina...?
take care / s.pehrson

PS. Jag och mamma har nu lagt upp kattungarna på Blocket. Nu är det tillräckligt gamla för att flytta hemifrån. Äntligen. Jag fick det ärofyllda uppdraget att fotografera dem. Det blev väldigt mycket sådant som ni kan se på den här bilden; ofokuserat. Och då menar jag inte bara kameran...


2 kommentarer:

  1. Sara, den där bilden var jeddefin! och f.ö vill jag sno dom bilderna jag fotade på kattungarna med din kamera någon dag. och f.ö så kickar du alltid ass.

    SvaraRadera
  2. Jag dör lite så söt katt

    SvaraRadera