onsdag 20 oktober 2010

En helt vanlig dag på Ullared

Jag har varit på Ullared idag. På en onsdag. På en skoldag. Jag undrar hur det gick till, vilket jag inte borde göra med tanke på vem som tvingade dit mig; Kani och Jenny. Men jag ångrar inte att jag följde med. Det var värt det. Jag fick lova min lärare att jag skulle skriva en artikel om Ullared för att det skulle vara okej att jag försvann lite tidigare idag. Dock sa jag det efter jag hade gått. När han smsade mig och skrev "Ullared?! Hälsa Morgan och handla som fan!". Det var dagens random, måste jag säga. Ett sms från Peter. Sedan skrev han att alla Ullaredsbesökare är miffon. Jag tror han har en poäng där. I alla fall en halv.

Trots att jag inte har några pengar handlade jag för 965 kronor. Hur gick det till? Jenny var snäll och sa att om jag ville ha något kunde jag låna pengar. Hon skulle aldrig ha sagt det. Aldrig! 965 kronor som inte ens existerar i min värld för tillfället! Det är galet. Och vad handlade jag då? Kläder, en väggklocka (som jag nu upptäckte är för stor för den plats där min väggklocka normalt hänger... Min värld vändes nyss upp-och-ner!), ett ugglehalsband (!), chokladkalendrar och en smörgåsgrill. Jag är nöjd, även om det kanske inte låter så, men jag är faktiskt nöjd.Tack Kani och Jenny för ännu ett äventyr!

Nu ska jag försöka pigga upp min bittra lillasyster. Hennes liv är lite svårt nu. Stackaren. Lite Sara kanske hjälper?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar