måndag 25 oktober 2010

Ishockeydräkter och toffelhjältar

Jag hade en jätteknäpp dröm inatt. Hela drömmen gick ut på att Lukas varit otrogen, och det var ångest och panik rakt igenom. Det värsta med allt var att i drömmen, då Lukas erkände att han varit otrogen och jag bryter ut i hysterisk gråt, då sitter han bara där med ett leende som bara skriker skadeglädje. Det var så fruktansvärt. Och det kändes så verkligt. När jag vaknade och såg Lukas bredvid mig visste jag inte vad jag skulle tänka. "Fan vad glad att du är här" eller "Vad fan gör du här?". Det kändes verkligen så... verkligt. Jag har tänkt på det hela dagen. Distraktion på hög nivå.

Annars har dagen varit bra. Jag och Mauritz fick faktiskt gjort någonting idag. Vi betygsatte NHL-lagens outfits. Inte för att det är något som angår mig på något sätt, men det angår Mauritz och vår lärare Peter, så jag hakade på. Som Peter sa så är jag ju inte partisk, och kan därför tydligare se den estetiska helheten. Det var ganska kul, faktiskt. Därefter blev det en tur på stan med Albin. Jag köpte en jättefin jacka (den är typ min nya kärlek, nu när Lukas ändå är otrogen...) och ett halsband som jag gått och kikat på ett tag. Därefter åkte vi till Donken, där Albin tryckte i sig 6 cheeseburgare och Juan berättade att han då hade varit vaken i 27 timmar. Om inte mer. Jag har konstiga, men fina, vänner.

Resten av kvällen har spenderats hemma hos mig, och det har varit fint att få spendera lite tid med Albin. Han är min toffelhjälte. Mauritz och Lukas har nu dykt upp, och Albin har åkt. Jag vill spela Sims, och eftersom pojkarna sitter som klistrade framför Fallout 3 är det nog okej att jag gör det...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar