tisdag 12 oktober 2010

Ibland suger till och med jag

En trög tisdag är nu förbi och den har väl varit som alla andra tisdagar; ganska så icke speciell. I skolan kom vi fram till vilket tema vi ska ha på vårt spexfoto, som för övrigt äger rum på fredag. Temat blev filmkaraktärer, och tack vare Lulu vet jag redan vem jag ska vara; Lisbeth Salander. Hur gjutet är inte det? Piercingarna sitter där de ska, sminket har jag haft förut och kläderna kan jag trolla fram hur lätt som helst. Enda problemet är väl håret, som varken är svart eller kort. Ett alternativ är att jag färgar det på torsdag, för jag hade ändå tänkt färga det någon gång inom den närmaste framtiden, och bara sätter upp det så att det ser kort ut. Eller så sätter jag bara upp det. Vi får se. Färgar jag det inte på torsdag så blir det förmodligen när jag kommer hem från Hälsingland.

På jobb var jag med om min sämsta dag i tvåan någonsin. Jag har aldrig varit så usel. Vet inte vad som hände. Det fungerade, men ändå inte. Beställningarna var enorma, bilarna var många och jag var ensam. Och så var det Juans första skift, så att jag sög gjorde inte saken bättre. Han var duktig i alla fall, han kommer bli en lysande skiftledare. Det påminner mig om att jag borde plugga... Handledarboken stirrar på mig för tillfället. Jag offrar mig och läser ett kapitel eller två innan läggdags!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar