söndag 10 oktober 2010

En tidig morgon

Att börja jobba klockan sju på morgonen en söndag är nog det närmaste tortyr jag har kommit. Eller nej, jag har ju visserligen börjat klockan sex någon söndag, men nu kändes det extra tungt eftersom jag inte varit ledig på hur länge som helst. Och så skräprunda på det, fantastiskt när det är iskallt ute. Och så ett ton skräp utspritt över hela parkeringen, någon spya här och där och en miljon kråkor som åt ut soptunnorna. Underbart. Resten av dagen var dock lugn, till skillnad från igår. Jag stod i tvåan och Sanne i ettan. Jag hade skitbra servicetider hela dagen, fram till en kvart då Christian förstörde allt. Men det var som sagt hans fel, inte mitt. När jag hade slutat pratade jag med min chef om det här med att kanske få jobba varannan helg i stället för varje och varannan vecka jobba ett par pass mitt i veckan för att kompensera för helgerna. Det visade sig att hon nyligen fått reda på att man inte får jobba varje hel som deltidare, så det kommer inte vara något problem nästa månad. Underbart! Och så fick jag en biobiljett av henne, för att jag ställde upp så mycket i sommar. Det kändes bra att man fick någonting för all tid man lagt ner på att hjälpa till.

När jag kom hem somnade jag i min fåtölj. Jag är helt slut nu, så det lär inte dröja innan jag kryper till kojs. Dock blir det till att sova med lampan tänd inatt, eftersom Lukas sover hemma.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar