torsdag 14 oktober 2010

Varför ska det vara så svårt att komma på rukriker?

Jag ber om ursäkt för den usla uppdateringen under gårdagen, men truth to be told så var jag döende. Av trötthet. Jag kom hem från jobb vid halv tio och då kraschade jag i soffan framför Bonde söker fru. Efter det somnade jag ganska direkt, helt utmattad. Men det var en ganska bra dag igår, förutom det där med att jag var ruggigt trött. Det började bra med ett besked om att jag fått MVG på engelskaprovet som vi hade förra måndagen, och det, mina damer och herrar, gjorde mig riktigt jävla glad. Jag trodde ju att jag hade skrivit årtusendets sämsta prov, men det hade jag tydligen inte. Min lärare sa till och med att det var "imponerande". Heja mig, heja mig! Resten av dagen handlade uteslutande om UF. Jävla skit. Vi hade en föreläsare från UF som försökte inspirera oss, och jag kan hålla med om han var bra, riktigt bra, men hela grejen... Jag blir så trött på det. Och vår lärare... det är katastrof. Till lunch fick vi riktigt svennemat; makaroner och köttbullar. Det är helt och hållet min grej, även om jag tyckte att Dannes falaflar var äckligt goda de också. Heter det verkligen falaflar i plural...? Någon språkpolis som vill hjälpa mig?

Sedan var vi på Ideons entreprenörsdag. Det var riktigt tråkigt. Föreläsarna var tråkiga, hela grejen var tråkig. En och en halv timmes tortyr, i princip. Men jag var där, så det kan Leif inte klaga på i alla fall. Därefter promenerade jag hem och en stund senare kom Linda förbi. En kort pratstund, snack om att åka utomlands tillsammans nästa sommar. Till något varmt land, bara softa. Det hade varit underbart! Vi får prata vidare om det, helt enkelt. Klockan 17 började jag jobba, och jag har aldrig gjort så många McChicken i hela mitt liv. Jävla kyckling. Jag och Kani sprang runt och pratade om Aladdin, så på vår nästa Kani-Sara-dag ska vi se Aladdin och sedan Jafars återkomst. Suveränt! Det blir dessutom i hennes nya lägenhet, för den lilla räkan flyttar minsann imorgon!

Nu, däremot, är det torsdag och jag är fortfarande trött. Fick kämpa mig ur sängen idag. Peter har pratat om hur det är att vara nattreporter, men jag har inte registrerat ett enda ord han har sagt. Förhoppningsvis piggnar jag, och alla andra, till efter lunch.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar