söndag 17 oktober 2010

Sophie Lund(h)

Eftersom min äckligt fina vän fyllde vuxet i fredags tänkte jag att jag skulle ägna ett par rader bara åt henne. Bilden nedan är tagen på en trottoar i Los Angeles, och det var också där, i det stora landet på andra sidan Atlanten, som vi insåg att vi nog var menade för varandra. Personer och händelser förde oss samman och resan till USA hade inte varit någonting utan dig, Sophie. Och ett helt år på foto utan dig hade inte heller det varit detsamma. För det var väl egentligen där det började, på foto. Det började där och fortsatte under året, men som sagt, spiken i kistan för en definitiv och jävligt fin vänskap kom i USA.

Jag kan inte sluta tänka på alla sjuka, vackra, konstiga och speciella minnen vi har tillsammans. Redan. För vi är precis i början av vår vänskap, men vi har redan så otroligt mycket fint att se tillbaka på. Wow, tänk bara om ett par år... Då skulle vi kunna skriva en hel roman om oss! Hur coolt hade inte det varit? Det jag försöker säga är helt enkelt att jag äls
kar dig Sophie, och du betyder väldigt, väldigt mycket för mig.

take care / s.pehrson


2 kommentarer:

  1. åh, sara <3
    jag ser fram emot att få skriva den romanen med dig! ^^

    SvaraRadera
  2. och jag gillar att du valde finaste bilden ;D

    SvaraRadera