torsdag 14 oktober 2010

Ibland är det okej med incest

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det faktum att jag i princip inte kommer ihåg ett smack vi gjorde i skolan idag. Det enda jag kommer ihåg är allt snack om morgondagens fotografering. Det blev ett jävla liv när folk fick reda på att jag hade tänkt vara Lisbeth Salander, för det var det visst någon annan som hade tänkt vara. Det blev en väldigt stor grej av det hela, så till slut sket jag i det och sa att jag fan inte tänkte vara Salander. Då fick jag genast ett problem; vem fan ska jag då vara? Jag och Mauritz gick igenom varenda kvinnlig filmkaraktär vi kunde komma på, men ingen verkade passa. Till slut bara slog det oss att jag kunde vara Leia. Från Star Wars, ni vet? Och vet ni vad? Lukas tänker vara Luke Skywalker! Hur otroligt coolt är inte det? Det är ju häftigt att kunna säga att "ja på vårt klassfoto i trean så var vi Luke och Leia."! Och Lukas är aslik Luke (de har ju typ samma namn också för den delen) och jag är jättesöt som Leia, trots mittbenan. Tro mig, imorgon kommer det massor med bilder, och inte bara på mig och Lukas, utan på alla fina treor på LBS. En sak bara; Luke och Leia är ju syskon... Det känns sådär. Men jag bortser från det, för vi ser så fruktansvärt bra ut!

Efter skolan gick jag och Lulu ner på stan. Vårt mission var att köpa en present till Sophie, som blir vuxen imorgon. Vi hittade en jättebra present, och jag tror att den kommer passa Sophie väldigt bra. Den känns bara så... Sophieig. Random hittepå-ord, Sophieig. Därefter åkte vi hem till mig och Lulu rånade min pappa på kläder. Lulu ska vara Jack Sparrow, och min pappa var tidigare pirat, så han hade allt Lulu behövde. Hon blev så jävla snygg, ser riktigt häftig ut. Och så slog vi in presenten, såklart. Nu däremot är jag hemma hos Lukas. Vi har badat bastu och fixat med våra kostymer. Det är helt galet vad taggad jag är inför det här fotot! MPL08a kommer ha det bästa fotot i hela Lunds gymnasiekatalog!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar